[ad_1]
2020. 02. 12.
Tilla Fehér
Különböző kkv-k, különböző fókusz a kkv-neobankok számára
Az Egyesült Királyság két legismertebb kkv-neobankja jelenleg a Starling, aki lakossági és kkv-ügyfeleket is kiszolgál, valamint a Tide, aki kifejezetten kkv-kra fókuszál. A Tide elsődlegesen mobiltelefonos alkalmazásokon keresztül elérhető üzletifolyószámla-vezetést és okos pénzügyi adminisztrációs szolgáltatásokat kínál, míg a Starling az Egyesült Királyság első digitális üzleti számlavezető bankjaként lett ismert még 2018 márciusában.
Egy másik brit startup, a Coconut kifejezetten freelancerekre fókuszál. Szabadúszókra szabott számviteli szolgáltatásokat is nyújtanak, úgymint az Áfához és a számlázáshoz kapcsolódó adminisztráció, az egyéni vállalkozók mindennapi igényeinek kielégítésére.
Franciaországban az elsőszámú szereplő a Qonto, egy szabadúszókat és kkv-kat kiszolgáló neobank, ami professzionális számlavezetést, fizetési kártyákat és egyszerű számviteli szolgáltatásokat is kínál.
Németországban ott a Penta, a kkv-bankolási szolgáltató, akit 2019 áprilisában felvásárolt a Finleap. Ami a skandináv régiót illeti, Norvégiában az Aprila, míg Finnországban a Holvi, aki kifejezetten a szabadúszókat célozza, valamint Észtország virtuális állampolgársági (e-Residency) programjának hivatalos partnere.
Hogyan monetizálják szolgáltatásaikat a kkv-kra fókuszáló challenger bankok?
Az Egyesült Királyságban a Starling nettó kamatjövedelemmel generál jövedelmet – vagyis az ügyfélbetétekből finanszírozva folyósít kölcsönt vagy hitelt ügyfelei számára. Emellett treasury jövedelmük is van, ahol a többlet betéteket a Bank of England-nál helyezik el, amiért kamatot kapnak.
A Tide nem számít fel havi vagy éves számlavezetési díjat, de egyes tranzakciók díjkötelesek náluk. Ugyanakkor a díjaik a hagyományos bankokénál alacsonyabbak.
A francia kkv-challenger bank, a Qonto előfizetési lehetőséget kínál különböző konstrukciókban, havi 9 eurótól egészen 299 euróig.
Németországban a Penta a freemium modell mellett tette le a voksát – van egy ingyenes alapszolgáltatásuk, amely különböző szolgáltatásokkal egészíthető ki prémium havi előfizetésekké.
Végső soron a kkv-k csak nyerhetnek ebben a versenyben: minél több szereplő jelenik meg a kkv-neobanking piacán, annál szélesebb skálán mozognak a szolgáltatások és az árazási modellek.
Blogbejegyzésünkben Marcal van Oost linkedin feedjén publikált cikkét összegeztük.
[ad_2]
Source link