100 millió ügyfélnél jár a világ egyik legsikeresebb neobankja

A héten átlépte a 100 millió ügyfelet a Brazíliában, Mexikóban és Kolumbiában aktív Nubank, jelentette be Linkedin-en a vállalat vezérigazgatója, David Vélez. Vélez, aki egyben a neobank alapítója is, közleményében megjegyzi, hogy éppen 10 évvel ezelőtt még csak 12 ügyfélről növekedve érték el ezt a sikert. A Nubank azóta Latin-Amerika egyik kedvenc bankjává nőtte ki magát, ami az alkalmazás letöltésekből is visszaköszön.

A legdinamikusabban növekvő neobank

2013-ig nyúlik vissza a Nubank sikersztorija, ekkor alapította meg a fintech vállalatot David Vélez. Az első célkitűzések 1 millió ügyfélről szóltak 5 év alatt. Habár mai szemmel ez a szám nem tűnik ambiciózusnak, Vélez szerint szinte lehetetlennek tűnt a teljesítése. A működésüket Brazíliában kezdték meg, ahol a jelentős számú bank nélküli lakosságot célozták meg. A vállalat missziója, hogy a modern technológiát az ügyfelek szolgálatába állítva leegyszerűsítsék a pénzügyi szolgáltatásokat, ezáltal tömegek számára tegyék hozzáférhetővé a bankolást.

Jelenleg a bank 92 millió ügyféllel rendelkezik Brazíliában, 7 millióval Mexikóban és 1 millióval Kolumbiában. A 100 millió ügyfél olyan bődületesen nagy szám, hogy digitális bank Ázsián kívül eddig ezt nem tudta teljesíteni. A hírt hivatalos sajtóközleményen kívül a világ legnagyobb LED képernyőjén, a Las Vegas-i Gömb (Sphere) felületén is bejelentették.

„Minden Nubankosnak üzenem, akik az elmúlt évtizedben csatlakoztak küldetésünkhöz: köszönöm, hogy hittetek ebben az utazásban, ami időnként hihetetlenül nehéznek és valószínűtlennek tűnt. Továbbra is az első fél óra első percében járunk, hiszen a pénzügyi piac a világ legnagyobb piaca, és mi ennek továbbra is kevesebb, mint 0.07 százalékát képviseljük.” – kommentálta a bejelentést Vélez közleményében, nem kevés ambícióról tanúságot téve.

Az alkalmazás letöltésekben már az első a Nubank

Brazíliában, a Nubank hazájában, már az első számú banknak tekinthető a vállalat, ha az alkalmazás letöltéseket nézzük. A 2017-2024 között közel 860 millió mobilbank letöltésből 135 millió a Nubank alkalmazására irányult. Ezzel pedig toronymagasan megnyerték a letöltési versenyt a CAIXA (117 millió) és a Banco do Brasil (78 millió) előtt. Az inkumbens és a challenger bankok összehasonlításában még éppen előbbiek vezetnek az összes letöltés 51 százalékát adva. Azonban, ha a Nubank tempóját nézzük, akkor jövőre ez az arány könnyen átbillenhet a neobankok javára.

A Nubank esetében az aggresszív terjeszkedés a pénzügyi stabilitás előmozdításával párosul. Az ügyfélszámra vonatkozó bejelentés mellett a tavalyi pénzügyi teljesítményükről is számot adtak. 2023-ban 8 milliárd dollár bevétel mellett 1 milliárd dollár nettó nyereséget ért el a neobank. Az elemzők által is várt teljesítmény párját ritkítja a nemzetközi piacon, és egyértelműen mutatja Vélezék által megálmodott üzleti modell hatékonyságát és skálázhatóságát. Vélez a következő nagy dobásuknak Mexikót tartja, ahol szintén magas a bank nélküli lakosság aránya, azonban az egy főre eső GDP magasabb, mint Brazíliában.

Forrás: David Vélez, Marcel  van Oost, Nubank, pymnts

Címlapkép: depositphotos

neobanknubank