1 milliárd forintnyi tőkét vonna be a PastPay

A halasztott fizetések piacán úttörőnek számító magyar fintech vállalat, a PastPay befektetőt keres egy 3 millió eurós (jelenlegi árfolyamon 1,1 milliárd forint) tőkeemeléshez, hogy felgyorsítsa európai terjeszkedési terveit, valamint a SaaS-modulok termékfejlesztését. 

A PastPay Európa egyik legkiemelkedőbb B2B BNPL vállalata. Több mint 20 millió euró értékben facilitálta az európai kkv-k finanszírozását, és több mint 13 000 számlát dolgozott fel a platformján keresztül. Emellett több mint 170 elégedett kereskedővel is büszkélkedhet, akik rugalmas fizetési feltételeket kínálnak.

A folyamat során a PastPay automatikusan azonosítja és pontozza a vásárlót, majd meghatározza a maximális hitelkeretet. A vásárlói kockázat jóváhagyása után a kereskedő kiállíthatja a számlát, aminek ellenértékét a PastPay 24 órán belül kifizeti a kereskedőnek (a költségek levonásával). A vásárlónak a fizetési határidő közeledtével a PastPay-nek kell kifizetnie a teljes összeget. Ez a folyamat minden értékesítési csatornát lefed, legyen szó webshopról, telefonról, emailről vagy offline vásárlásról.

Átalakulóban a B2B kereskedelem

A B2B (Business-to-Business) kereskedelem egy paradigmaváltás előtt áll, hasonlóan ahhoz, ahogy a B2C (Business-to-Consumer) kereskedelem átalakult az elmúlt évtizedekben. Az online vásárlás és a digitális piacterek egyre meghatározóbbá válnak. A rugalmas fizetési feltételek kínálata a bevételnövekedés mellett számos egyéb előnyt nyújthat a kereskedők számára, mint például az adminisztrációs költségek csökkentése, a nem fizetés kockázatának kiküszöbölése, valamint új piacok meghódítása.

(Forrás: LinkedIn)

(Címlapkép: Depositphotos)

B2BB2CBNPLPastPay