Alig egy évvel az indulás után 2 milliárd dollárt ér egy floridai fintech

Tavaly februárban indult el az a floridai fintech startup, amely a havidíjas bevétellel (recurring revenue) rendelkező vállalatokat segíti szolgáltatásával. Manapság a havidíjas bevételi modell egyre népszerűbb, sőt, gyakorlatilag egy startup értékelése esetében sokszoros szorzót ér a recurring bevétel, az egyszeriekhez képest. Ezek mellett a felhasználók is szívesebben fizetnek valamiért folyamatosan kevesebbet, mint egyszer sokat, ez pedig a végén jó eséllyel hosszabb ügyfél-életciklust, és magasabb bevételeket eredményez, igazi win-win szituáció. Gondoljunk csak a Spotify, Netflix, vagy HBO előfizetésekre: nagy bajban lennénk, ha a kínálatukban fellelhető zenéket, filmeket mind meg kellene vásárolnunk.

A recurring bevételi modellel azonban van egy komoly probléma: az ilyen irányba gondolkodó startupok az elején óriási beruházások árán jutnak el oda, hogy egyáltalán elindulhasson a szolgáltatás, ami igaz, hogy később jól skálázható, de a piacra lépés 2-3. éve előtt szinte soha nem termel profitot. Gondoljunk itt a veszteséget veszteségre halmozó neobankokra. Ezen segít az alig egy éve, Miamiban működő Pipe, aki rövid története alatt már több, mint 4000 vállalati ügyfelet szolgál ki, legutóbbi tőkebevonása alapján pedig elérte a 2 milliárd dolláros cégértéket. A működési modell egyébként viszonylag egyszerű: tulajdonképpen egy faktoring jellegű tevékenységről van szó: az ügyfelek egy előre meghatározott diszkontráta mellett előre hozzáférhetnek az éves recurring árbevételükhöz. Most 250 millió dollárt vontak be, ezt mindössze két hónappal előzte meg egy 50 milliós kör. A friss tőkét a nemzetközi terjeszkedésre fordítják elsősorban, de a potenciális ügyfelek körét is bővítik, hamarosan az előfizetéses modellben fizikai termékeket értékesítő cégeket, és az ingatlanszektor egyes szereplőit is kiszolgálják.

Forrás: Finextra

Suppan Márton