A NatWest fenntarthatósági törekvései

A Fintech Világa – Zöld Pénzügyi Percek mai adásában Bátorfi Botond és Machán-Csetvei Frigyes a NatWest Bank fenntarthatósági kezdeményezéseiről beszélgetnek. A brit NatWest egyike azon kevés inkumbens pénzintézetnek, akik valóban konzisztensen képviselik a fenntarthatóság melletti elkötelezettségüket és ezáltal képesek hatékony ügyfélszerzésre, hiszen a hangzatos kijelentéseket ők tettekkel is alátámasztják.

Mint az az adásban is elhangzik, a vállalat júliusban jelentette be, hogy a CoGo új-zélandi fintech technológiájának segítségével a bank egy ingyenes karbonlábnyom mérőt ágyaz be mobilbanki applikációjába, hogy ezzel segítse ügyfeleit a költéseik által kiváltott környezeti hatások csökkentésében. A hamarosan a bank 8 millió ügyfelének rendelkezésére bocsátott funkció megmutatja az ügyfeleknek a költéseikhez köthető karbonkibocsátások mértékét, emellett pedig tippeket és tanácsokat is ad nekik arra nézve, hogy hogyan válhassanak zöldebbé. Jól látszik tehát, hogy a zöld cselekedetek inspirálását aktívan segíti is a bank, hiszen az ügyfelek kezébe helyeznek egy olyan megoldást, ami növeli hatékonyságukat és ezáltal az általuk kiváltott hatást. 

Ezt követően, augusztusban jelentették be, hogy a Spotify-jal közös podcastot is indítanak. A Green Business Builders névre hallgató műsorban olyan brit kis- és középvállalkozásokkal beszélgetnek, akik zöld szempontból valamilyen eredményt értek el, céljuk pedig az, hogy az ismeretek terjesztésével minden vállalatot segítsenek a környezetkímélőbb működés kialakításában. Augusztusi hír, hogy a NatWest hamarosan kedvező feltételek mellett kínál majd jelzáloghiteleket azon ügyfeleinek, akik energiahatékonyság szempontjából kedvező ingatlan megvásárlására készülnek. 

Hogy milyen egyéb jelentős hírekről számolhattunk be a vállalat háza tájáról és, hogy pontosan mekkora összeget szánnak a környezetbarát projektek finanszírozására az a lenti linken meghallgatható adásból kiderül.