A legtöbb fogyasztó valószínűleg nem fog többet költeni a koronavírus után

A koronavírus elleni vakcina kifejlesztése és elérhetősége javíthatja a megtépázott turisztikai ipar kilátásait, de nem valószínű, hogy meggyőzné a fogyasztókat, hogy rövid távon több pénzt költsenek – derült ki egy keddi felmérésből.

A Dynata kutatócsoport felmérése több mint 5000 embert kérdezett meg Németországban, Franciaországban, Nagy-Britanniában, az Egyesült Államokban és Ausztráliában, hogyan változtatnának viselkedésükön, ha a COVID-19 vakcina széles körben elérhetővé válik.

A megkérdezettek többsége azt mondta, hogy nagyon várja újra a barátokat vagy rokonokat (61%), és gyakrabban hagyja el a házat (53%) – derült ki a felmérésből. Németországban és Nagy-Britanniában a válaszadók csaknem fele azt mondta, hogy újból várják a külföldi nyaralást. Összességében minden második válaszadó alig várta, hogy ne kelljen már maszkot viselnie. A megállapítások szerint azonban csak 12% mondta azt, hogy több pénzt költenek el, és kevesebbet fordítanának a megtakarításokra. A koronavírus-járvány tavaszi első hulláma alatt a megtakarítási ráta például megduplázódott, 20%-ra, mivel sok fogyasztónak otthon kellett maradnia, és az üzleteket bezárásra kényszerítették.

Forrás: YahooFinance

Seres Krisztián