Hatalmas per végére tett pontot az Egyesült Királyság Versenyjogi Bírósága. Jóváhagyták a Mastercard 200 millió fontos kártérítési megállapodását, amelyet brit fogyasztóknak kell kifizetnie. A hitelkártyás vásárlások után felszámított túlzott díjak miatt indított per eredetileg 10 milliárd fontról szólt.
Évekig húzódó per zárult le
A keresetet Walter Merricks, az Egyesült Királyság egykori pénzügyi ombudsmanja indította még 2016-ban, azzal a céllal, hogy visszaszerezze a brit fogyasztóknak azt a pénzt, amelyet a Mastercard évekig tisztességtelenül felszámított.
A vád szerint a Mastercard indokolatlanul magas tranzakciós díjakat szabott ki a kereskedőkre, és ennek költsége végső soron a vásárlókra hárult. A perben több tízmillió brit fogyasztó érintett, így ez volt az Egyesült Királyság egyik legnagyobb csoportos keresete.
Megállapodás született – de kevesebb pénz jár vissza
Bár a 200 millió fontos kártérítés hatalmas összeg, még így is jóval elmarad az eredeti 10 milliárd fontos követeléstől. Egyesek, például a per finanszírozását támogató Innsworth Advisors, azzal érveltek, hogy a Mastercard túl olcsón megúszta az ügyet.
Ennek ellenére a bíróság jóváhagyta az egyezséget, mondván, hogy az hosszú jogi csatározások nélkül biztosít pénzt a fogyasztóknak.
Mit jelent ez a Mastercard és más pénzügyi óriások számára?
Ez az ügy figyelmeztetés minden nagyvállalat számára, hogy nem úszhatják meg következmények nélkül a tisztességtelen díjak felszámítását. A Mastercard számára ugyan 200 millió font nem megrendítő összeg, de a precedens más hasonló perekhez is vezethet a jövőben.
(Forrás: Finextra)
(Címlapkép: Depositphotos)