Friss tőkével növekedne a Copper családi bank

Lezárult az amerikai családi bank, a Copper Banking magvető finanszírozási köre, melynek keretein belül a vállalat két részletben összesen 13,3 millió dollárt vont be.

Az alapító-vezérigazgató, Eddie Behringer szerint a vállalat több fontos versenyelőnnyel is rendelkezik. Elsőként kiemelte, hogy ő és a Copper CFO-ja, Stefan Berglund korábban közösen alapították meg a Snap! Raise nevű, fiatalokra szakosodott közösségi finanszírozási platformot, amely felületen összesen több, mint 90 millió dollár finanszírozáshoz jutottak különböző projektek. A Snap! Raise sikerében is kulcsszerepet játszott az alulról történő közösségépítés, amire középiskolákban és gimnáziumokban került sor. Behringer szerint ezt az aspektust sokan alábecsülik a technológiai cégek közül, ugyanakkor nagyban hozzájárult a Snap! Raise sikeréhez, épp ezért nem volt kérdés, hogy a Copper létrehozásakor is aktívan építenek majd a személyes közösség- és hálózatépítésre. 

Egy másik előny, hogy a Copper Banking családi banki megoldásába pénzügyi edukációs tartalmakat is beágyazott, így a tinédzserek számára nem csak a pénzköltést, hanem a pénzkezelést is képesek egyszerűbbé tenni. Például az appban számos olyan tipp és tanács található, melyek segítik azoknak az alapvető és a hosszú távú anyagi stabilitáshoz elengedhetetlen pénzügyi leckék elsajátítását. Az egyik ilyen funkció például megkérdezi a felhasználóktól, hogy mire vágynak (pl. milyen költéseket szeretnének majd végrehajtani a jövőben) és ez alapján kínál nekik megtakarítási terveket, melyek betartásával a fiatalok gond nélkül érhetik el céljukat. 

A Copper stratégiája márpedig úgy tűnik, hogy egyelőre kiválóan működik: a 2019-ben alapított vállalat idén dobta piacra szolgáltatását, melynek mára több, mint 350 ezer felhasználója van. Az indulás óta havi 70%-kal növekszik az új ügyfelek száma, az új kliensek kb. 70%-a pedig közvetlenül egy személyes ismerőstől értesül a Cooper szolgáltatásairól. Az alapító szerint a felhasználók átlagéletkora 15 év, ők átlagosan közel egy új ügyfelet hoznak a vállalatnak referenciáikkal, nem ideértve testvéreiket. A Copper szintén a Snap! Raise idejéből emelt át egy másik fontos mechanizmust, miszerint ifjúsági nagykövetekkel is népszerűsítik megoldásukat iskolákban, klubokban és sportcsapatokban. A tapasztalatok szerint ez a stratégia nem csupán sikeres, de rendkívül költséghatékony is, ugyanis az egy ügyfélre eső akvizíciós költségek jelentősen elmaradnak a hagyományos bankok esetében tapasztaltaktól. 

A Copper egy a szövetségi betétbiztosítás alá tartozó digitális bankszámlát kínál ügyfeleinek, akik hozzávetőlegesen 50 ezer ATM-nél tudnak készpénzt felvenni. A számlához tartozik egy személyre szabható debitkártya, P2P fizetési szolgáltatások, közvetlen online befizetések, valamint automatizált megtakarítási funkciók. A regisztrációt a tinik valamelyik szülőjének kell végrehajtania, ők saját, hagyományos pénzintézetnél vezetett számlájukat is összekapcsolhatják az appal, így tudnak rendszeresen zsebpénzt utalni gyermeküknek. A szülők emellett folyamatosan értesülnek a tranzakciókról, valamint limitek és korlátozások is a rendelkezésükre állnak, ha szeretnék közelebbről követni és kontrollálni gyermekük költési szokásait. Az elvált szülőknek kooperatív szülői funkciókat is nyújtanak, így a különböző háztartásban élés sem akadályozza a gyermek pénzügyeinek közös felügyeletét.

A most bevont forrásokat a Copper banki platformjának fejlesztésére, termékpalettájának, valamint munkavállalói csapatának bővítésére tervezi felhasználni. A közeljövőben a szoftvermérnöki, compliance, marketing, valamint sales csapatok egyaránt jelentős bővülés előtt állhatnak, a vállalat ugyanis pillanatnyilag mindössze 25 munkavállalóval rendelkezik.

Forrás: TechCrunch

Bátorfi Botond