A live chat funkció jelenléte a weboldalakon bizonyítottan növeli az online konverziókat, emellett segít a vásárlást követő érdeklődések gyors és hatékony megválaszolásában, így a hagyományos ügyfélszolgálati csatornák tehermentesítésére is kiváló.

A chat hatalmas előnye, hogy valós időben, az online felületen képes megválaszolni olyan gyakran feltett kérdéseket, mint például termék információ, szállítási költség, rendelési státusz és általános help-desk jellegű érdeklődések, így nem csak hatékony megoldást jelent a cégek számára, de a pozitív ügyfélélmény kialakításában is jelentős szerepe van – írja a kosarertek.hu.

Azonban kisvállalkozások esetében van néhány anyagi akadály, melyet nem könnyű leküzdeni a live chat üzemeltetését illetően. A licensz költségeken felül gyakran plusz munkaerő bevonását jelentheti a chat csatorna üzemeltetése, illetve gyakran a csúcsidőszakok lefedéséhez nem is elegendő egyetlen chates munkaállomás működése. Ráadásul a beérkező chatek számának hullámzása csak korlátozottan kiszámítható, azonban a chat ügyintézők munkabére attól függetlenül ketyeg, hogy éppen érkeznek-e megválaszolandó kérdések.

Cikk folytatása