Saját növekedését serkenti, aki befektet a kibervédelembe

Azok a vállalatok, amelyek a kiberbiztonságot digitális üzleti stratégiájuk részévé teszik, eredményesebbek versenytársaiknál – derül ki a PwC Digital Trust Insights felméréséből. A több mint 3000 cégvezető és informatikai szakember részvételével készült globális felmérés válaszadóinak legfelső 25 százaléka nemcsak a kiberbiztonságban jár élen, hanem ezáltal értékteremtésben, és üzletileg is eredményesebbek. Ők így a piacvezető úttörők, avagy élenjárók. A pénzügyi szolgáltatási ágazat, valamint a technológiai, média- és távközlési (TMT) szektor különösen jól reprezentált a vezető csoportban.

„Az élenjárók leginkább abban különböznek társaiktól, hogy üzleti és kiberbiztonsági stratégiáikat összehangolják, kockázatalapú megközelítést alkalmaznak, és koordinálják a kockázatkezeléssel foglalkozó csapataik munkáját” – hangsúlyozta Major Andrea, a PwC Magyarország Vállalati kockázatkezelési részlegének cégtársa az mmonline.hutudósítása szerint.

A digitális átalakulástól leginkább bevételnövekedést remélő úttörő válaszadók közül 10-ből 9-en azt mondták, hogy a várakozásaiknak megfelelő vagy azt meghaladó eredményeket értek el (szemben a többi válaszadó 66 százalékával). Az élenjárók sokkal optimistábbak cégük bevételeit és nyereségük lehetséges növekedését illetően: 57 százalékuk 5 százalékos vagy azt meghaladó bevételnövekedést vár, 53 százalékuk pedig 5 százalékos vagy azt meghaladó profitnövekedésére számít.

Teljes cikk