Minden egyes internetező súlyosan megfizeti az ingyenesség árát

Attól mert valami ingyenesnek tűnik, még nem biztos, hogy az is. Apple, Google, Facebook. – írja a Digital Hungary

Ha valami ingyen van, te magad vagy az áru – tartja az IT-s népi bölcsesség. S valóban, a neten kínált ingyenes szolgáltatásokért a felhasználók adataikkal fizetnek. Tim Cook, az Apple első embere szerint a technológiai cégek “gondosan összegyűjtik, szintetizálják, majd eladják felhasználóik adatait”. Cook szerint “ezek a személyes adatokból álló adathegyek csak arra jók, hogy még gazdagabbá tegyék azokat a vállalatokat, amelyek összegyűjtik őket”.

Cook persze nem nevesítette ezeket a vállalkozásokat, de nem nehéz kitalálni, hogy a Facebookról és a Google anyavállalatáról, az Alphabetről beszélt.

Persze az Apple-t sem kell félteni, ő meg abból él, hogy prémium árat szab a termékeiért. A két nagy, a Facebook és a Google viszont a hirdetéseket zabálja fel a piacon. A történet azonban nem arról szól, hogy a tech óriások milliárdos tulajdonosai civakodnak egymással. Az ingyenes termékekre épülő netes üzleti modell számos probléma forrása. A Google-t, a Facebookot és a Twittert, amelyek bevételük több mint 80 százalékát hirdetésekből szerzik, gyakran vádolják azzal, hogy toxikus tartalmakat terjesztenek, és megsértik a magánszféra szentségéhez való jogot. Ők viszont azzal vágnak vissza, hogy a szoftverekből, hardverekből és szolgáltatásokból élő Microsoft és Apple ugyanazt csinálja, csak szép csendben, kevesebb botránnyal.

Teljes cikk