A Natwest Bank (a Royal Bank of Scotland 100%-os leánya) sokat szerepel mostanában a sajtóban: nemrég mutatták be Bó nevű digitális banki szolgáltatásukat, majd a Black Friday reggelén a lehető legrosszabbkor adta meg magát a teljes mobil- és internetbanki rendszer, így a bank több millió ügyfele nem fért hozzá számlájához.

Ez egyébként az ötödik nagy méretű IT rendszerleállás volt a múlt héten az angol banki piacon, melyből mindegyik klasszikus pénzintézetnél történt, a fintechek zavartalanul vészelték át a szokásos többszörösére növekedő terhelést.

Néhány nappal ezelőtt megérkezett a lakossági ügyfeleknek szánt Bó nagytestvére, a Mettle.

Míg a Bó esetében teljesen belső munkát végzett a bank és saját pénzügyi engedélyükre építenek, addig a Mettle esetében kiszervezték a munkát:az új digitális szereplő a Prepay Solutions engedélyét és innovációját használja. Ez egy elektronikus pénz alapú rendszer, az együttműködés pedig nagyon hasonló, mint amit a magyar központtal működő Peak kínál Prometheus Platform néven.

Az egyik legnagyobb angol bank lépése egyértelműen jelzi, hogy a klasszikus bankoknak nagyobb tempóban kell fejlődniük, mint ahogyan azt saját szervezetük képes lekövetni, ezért nem maradt más választásuk, mint együttműködni az érettebb fintech cégekkel, amiből mára stabil és piacképes termékek, sőt komplett brandek képesek születni.

 

Suppan Márton