Megérkezett hazánkba az ügyfélszolgálati robot

A Netlife Robotics bejelentette, hogy a Pepper nevű humanoid robot, és a hozzá kapcsolt saját, hazai fejlesztésű know-how segítségével szeretné megteremteni a jelenleginél sokkal kellemesebb ügyfélélmény alapjait nemzetközi és hazai ügyfélszolgálatokon is. -írja a Digital Hungary

A legkorszerűbb mesterséges intelligenciával és hangfelismerő technológiával rendelkező Peppert a világon már sok helyen, elsősorban szállodákban, repülőtereken, üzletekben foglalkoztatják. A robotot eredetileg az Aldebaran, majd a SoftBank Robotics cégek fejlesztették azzal a céllal, hogy hidat teremtsen az emberek és szolgáltatások között, kellemessebbé tegye a mindennapi ügyek intézését, például hotelfoglalást, repülőjegy-átütemezést, közigazgatási adminisztrációt, vagy egy bankkártya-elvesztés bejelentését.

Szakértő

Ennek megfelelően Peppernek számos verziója létezik már, pl. egy műszaki, számítástechnikai boltban szakértő, utazási irodában repülőjegy-foglaló, szállodai portás, akinél be és ki lehet csekkolni, illetve tud taxit hívni, és helyeket ajánlani, reptéri információs, valamit egy okosotthon-vezérlő, aki a teljes lakást vezérelni tudja.

A Netlife Robotics fejlesztési tervei szerint Pepper tipikusan bankok, közművek, közszolgálati ügyfélpontok személyes ügyintézést igénylő részén könnyíti majd meg az ügyfelek dolgát. Olyan feladatok megoldására lesz hasznosítható, amikor gyakran ismétlődő, viszonylag jól meghatározható tevékenységet kell elvégeznie. Funkcionálisan alkalmas lesz pl. online kérdőív kitöltésére, aktuális információk közlésére, jegykiadó automaták elvén sorszám kiosztására, időpont foglalásra stb. A vállalat célja, hogy a robot az ügyfelekkel úgy kommunikáljon, ahogy az a legtermészetesebb az ember számára.

Minden ügyfélszolgálatnak megvan a maga kialakult folyamata, szókincse, fogalomrendszere. Attól függően, hogy pl. banki- közmű- vagy közigazgatási ügyfélszolgálatról beszélünk más-más az ügyfélkiszolgálás módszere. Van azonban közös metszet, amelyet lehet általánosítani, pl. az ügyfél-azonosítás, ezek esetében hasonlók a folyamatok.

Teljes cikk