A StyleTracker Studios divatipari project gondolata 2016-ban született meg. Az alapítók a nemzetközi kutatásuk során azt a piaci rést ismerték fel, hogy a ruhadarabok életében van egy fontos, idáig figyelmen kívül hagyott ciklus: az értékesítés pillanata után nem tudjuk pontosan, mi történik velük, nem tudjuk mérni a viselési habitusokat, illetve a valós piaci termék-vizibilitást. Az erről szerzett információ azonban komoly üzleti adatokat biztosít és jelentős erővel bír az e-commerce területén.

A StyleTracker Studios szakmai újításai folyamatos fejlesztése mellett legfőbb céljai között szerepel egy teljesen új marketing mérési és értékesítési folyamat megalkotása új kifejezésekkel, új mérőeszközökkel és új mérőszámokkal, ezzel a fashion-tech szcéna egyik meghatározó szereplőjévé válva, valamint, hogy a márka a XXI. század egyik kiemelkedő, nemzetközileg elismert fashion-tech hubja legyen.

De hol tart most a hazai érdekeltségű, szolgáltatásait tekintve teljesen egyedülálló divat-technológiai cég?

A StyleTracker Studios anyacég részben a piaci adottságok miatt, részben pedig a Brexit hatásaira alapozva 2018 őszén amszterdami központot hozott létre. Ez a lépés nem meglepő, hiszen az utóbbi időben az Amszterdam-Rotterdam tengelyt Európa Szilícium-völgyeként emlegetik. A kedvező piaci elhelyezkedés elengedhetetlen, hiszen a StyleTracker által életre hívott w-commerce mechanikájából adódó szerteágazó szolgáltatási kör lehetősége megköveteli, hogy egy dinamikus ökoszisztémára épülő, nemzetközi hub struktúrát tudjon kialakítani a csapat. Az említett struktúra arra hivatott, hogy összegyűjtse azokat a divat-technológiai cégeket, amelyek leginkább nem gyártástechnológiával, hanem retail-közeli megoldásokkal foglalkoznak, illetve azokat keresnek. A nap végén a cél pedig egyértelmű: az említett divat-technológiai cégek integrálják a StyleTracker Studios által nyújtott, viselés alapú w-commerce megoldásokat és az azokból kapott mérési adatokat. Ennek első flagship terméke a SneakerTracker.

A SneakerTracker egy digitális platform, mely a felhasználó számára egy közösséget jelent, amely összehozza és közös platformra tereli a sneaker-rajongókat a világ összes pontjáról. Üzleti oldalról pedig egy lehetőség a divatipari/divat-technológiai szereplők számára, egy teljesen új marketing eszköz, egy keretrendszer, egy innovatív üzleti propozíció, új módszer a post-sale mérésre, illetve az erre épülő e értékesítésre, melyet “w-commerce”-nek neveznek. De mi is az a “w-commerce”:

A SneakerTracker iOS alkalmazása várhatóan 2019 első negyedévében debütál majd, jelenleg partnereik, illetve az Amsterdam Fashion Institute diákjainak bevonásával zárták le az elkészült UI felületük tesztelését.

A cipő csak az első lépés

A StyleTracker Studios égisze alatt lévő SneakerTracker egyik legfőbb feladata a cég által nyújtott megoldások validációja volt. A divat-technológiai cég legutóbbi nagy dobása a világszerte ismert és olvasott Sneakers Magazine-ban való megjelenése volt, ahol Európa legtöbbet viselt sneakereiről biztosított viselés alapú adatokat. (LINK)

Említhetjük azonban a budapesti Mercedes-Benz Fashion Week szakmai kerekasztal beszélgetését is, ahol a cég egyik new yorki partnere beszélt a nemzetközi trendekről és a StyleTracker nyújtotta szolgáltatási hálózat előnyeiről. Emellett pedig a hazai alapítók hamarosan partnereik között tudhatják többek között Dale Moss volt NFL játékost is, nem utolsó sorban pedig említést kaptak az Adidas egyik nagyágyújával, Jon Wexlerrel (LINK) folytatott kerekasztal beszélgetésen is.

A folyamatosan bővülő nemzetközi kapcsolatrendszer és a partner-kapcsolatok építése mellett a cég vezetői azon dolgoznak, hogy Európán belül és kívül is hidakat építsenek, segítve ezzel a lehető legtöbb divat-techlnológiai vállalkozást, így hazánk és Nyugat-Európa mellett az Egyesült Államokra is nagy hangsúlyt fektetnek. Az utóbbi egy év vállalat-fejlesztésének köszönhetően pedig mára oda jutottak, hogy a divat-technológiai szervizcég készen áll az amerikai, holland és magyar operációra. Ennek egyik kulcsa pedig a skálázhatóság, hiszen a w-commerce illetve a fashion-tech hub által biztosított egyéb megoldások, szolgáltatások elszakíthatók a cipőktől és kiterjeszthetőek bármilyen más divatipari termékre is.

Középtávú cél és outcome

A StyleTracker Studios üzleti célja, hogy a SneakerTracker flagship platformjának validációján keresztül információval és e-commerce/retail megoldásokkal táplálja a piacot és képes legyen olyan méretű cégeket kiszolgálni, mint az Adidas, a Nike, vagy éppen a Farfetch.

A szolgáltatások mellett pedig a cég arra törekszik, hogy globális szinten akkora vizibilitása legyen és olyan sikerrel végezze az európai hub struktúra felépítését, hogy később akár magyar divat-technológiai vállalkozásokat is képes legyen relevánsan segíteni a nemzetközi piacon.