Elképesztő eredményeket hoz a Nordea bank robottanácsadó applikációja

A Nordea, dán bank áprilisban indított robottanácsadó applikációja teljes mértékben felveszi a versenyt a piac többi szereplőjével és nagyszerű eredményeket hozott az elmúlt hetekben.

Nora, a Nordea Bank által a múlt hónapban elindított robottanácsadó megtakarítási és befektetési tanácsokat nyújt az ügyfelek számára. Az áprilisi kereskedelmi bevezetése után mindeddig hozzávetőlegesen 400.000 emberhez jutott el, akik körülbelül 20.000 folyamatot indítottak el a szolgáltatáson keresztül, amelyből 4000 tranzakciót már végre is hajtottak. A tranzakciók során befektetett tőke eddig 2,6 millió dollár.

A Nordea bank célja, hogy a Nora-t használók számát a következő 2-3 évben 2 millióra emelje. A Nordea a Norával ebben az évben 50 ezer ügyfelet és 34,2 millió dolláros befektetést kíván elérni. (A bank a tavaly év végi adatok szerint 390 milliárd dollár összértékben kezelt befektetéseket.)

A hónap elején a Nordea megszűntette az addig használt Connect fizetési megoldását, és a fogyasztók, kereskedők számára nyújtott online vásárlási élmény növelése érdekben csatlakozott az Apple Payhez. Ügyfeleinek többsége úgynevezett millenniumi, vagyis 40 év alatti, bár az eddigi mutatók szerint a robot népszerű az 50 és 60 év közötti nők körében is.

A robottanácsadó már elindult a svéd piacon is és a cél, hogy a nyáron Norvégiában is szolgáltasson. A közelmúltban a bank átszervezte a vagyonkezelési üzletágát, hogy minél inkább a digitális szolgáltatásokra tudjon összpontosítani. Ennek az átszervezésnek a részeként a Nordea létrehozta a Digital Wealth nevű új egységét is.

Kapcsolódó videónk
Forrás

Szilágyi Viktória