Spanyolországban teszteli saját mobilfizetési megoldását a Lidl. A Lidl Pay névre keresztelt szolgáltatás hasonló az Apple vagy a Google Pay-hez: egy applikációt kell letölteni, és az abban tárolt bankkártya adatok alapján a telefont a terminálhoz érintve lehet fizetni.

A saját appnak két fontos előnye lehet. Az egyik, hogy a Lidlnek így kevesebbe kerül az elektronikus tranzakció, a másik előny pedig talán még ennél is fontosabb: a fizetési lehetőséget egybeépítik a Lidl Plus nevű törzsvásárlói applikációval, így a fizetéshez és vásárláshoz kapcsolt összes forgalmi adatot házon belül tartják. Ezek elemzésével pedig akár egyéni ajánlatokat is adhatnak a vásárlóknak.

Fontos ösztönző lesz az is, hogy a Lidl Plus használói az adatokért cserébe árkedvezményt kaphatnak. Egy ilyen alkalmazás pedig végső soron úgy is működhet, mint egy pénztárgép: a vásárló a mobiltelefonjával leolvashatja a csomagoláson lévő vonalkódot (vagy QR-kódot) és már ki is fizette az árut.

Forrás: https://www.thepaypers.com/mobile-payments/lidl-tests-mobile-payment-service-in-spain/779648-16