A magyar lakosok készültek fel leginkább az új technológiai megoldások felhasználására a kelet-közép-európai régióban – derül ki az EY 3600 fő megkérdezésével készült kutatásából. Az emberek döntő többsége (72%) ma már érintős bankkártyával vásárol, 16 %-uk pedig tervezi, hogy ezzel a megoldással fizet a jövőben. Minden harmadik megkérdezett (33%) kipróbálta már a mobilfizetést is, ami a felmérésben résztvevő államok eredményeit tekintve kimagasló érték.

A válaszadókat kedvezőbb árazással, rugalmas ügyintézéssel és minél jobb online felhasználói élménnyel lehetne elcsábítani jelenlegi pénzintézetüktől – fotó: pexels

– A magyarok várják azokat a technológiai újításokat, amelyekkel még kényelmesebben intézhetik pénzügyeiket. Az emberek közel fele ezért használ vagy kipróbálna alternatív online pénzügyi szolgáltatókat is – emelte ki Demeter Ákos, az EY Tanácsadási Üzletágának Partnere. A szakember hozzátette, hogy a bankoknak reagálniuk kell erre az igényre, hogy tovább tudják növelni ügyfeleik számát és megőrizzék versenyelőnyüket a feltörekvő technológiai cégekkel szemben.

Ezt elsősorban kedvező díjszabással, rugalmas és minőségi szolgáltatással, valamint az online felhasználói élmény növelésével érhetik el. A kutatás arra is rámutat, hogy

a magyarok többsége (78%) szívesen követné nyomon a különböző pénzintézeteknél vezetett bankszámláinak egyenlegét egyetlen alkalmazáson keresztül.

Ezt az applikációt egy megbízható, felhasználóbarát és erős pénzügyi háttérrel rendelkező szolgáltatótól fogadnák el a megkérdezettek.