Búcsút inthetünk az unalmas cateringkínálatnak és a rengeteg számlának!

Az Ordittal gondtalanná tehető a vállalati ételjuttatások kezelése a munkavállalók számára. Hogyan?

A platformunkon keresztül a nagyvállalatok a legjobb éttermektől és cateringszolgáltatóktól rendelhetnek, és ami csak ránk jellemző, hogy különböző rendelési szabályokat is beállíthatnak, akár egyéni vagy csapat szinten, akár részlegekre vonatkozóan. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy előre beállított vállalati szabályok alapján, egy virtuális keretösszeget felhasználva tudnak a dolgozók ételt rendelni. Így nem kell a futárnak fizetniük sem, és számlát sem kell kérniük a rendelésről.

“Az Ordit költséghelyenként egyetlen elektronikus számlát küld a vállalatnak, és a költségallokációt is automatikusan kezeli.”

Ha egy cég meetingre vagy egyéb rendezvényre rendel, egy személyben is lebonyolítható az egész folyamat, de a meal policy alapján az is megadható, hogy milyen idő- és helyszínbeli korlátozások mellett használhatják az alkalmazottak a rendszerünket. Meghatározható, hogy csak hétköznapra szól az adott szabály, vagy a keret csak túlóra esetén felhasználható. Ezen felül az is működik, hogy home office munkarend esetén a munkavállaló nem csak az irodába, hanem az otthonába is rendelhet.

Tehát vállalati oldalról azért is érdemes az Ordit-ot választani, mert csak egyetlen beszállítóval, veletek kell szerződniük?

Igen, elég egyetlen vendorral (Ordit) szerződniük. Minden vállalathoz dedikált account managert biztosítunk, rajtunk keresztül pedig több mint 150 étterem és rendezvényhelyszín kínálata érhető el. Az éttermek természetesen azonnali szállítást is vállalnak, így akár 60 percen belül megérkezik a rendelés. Az exkluzív cateringszolgáltatók nagyobb létszám esetén szolgáltatnak. Speciális igények esetén is állunk vállalati ügyfeleink rendelkezésére, ha például egyedi logóval ellátott cupcake-eket, vagy logózott hidegen préselt juice-okat szeretnének rendelni.

Jelenleg 150 éttermi – és cateringpartnerünk van, akiktől céges rendezvény esetén sem kell e-mailben árajánlatot kérni, bármilyen rendelés leadható online, előre megadott szállítási időponttal.

Minden rendelést nyomon követünk, biztosítva, hogy minden étel a megadott időben, a lehető legmagasabb minőségben kerüljön kiszállításra. 24 órás supportot nyújtunk, hétvégén is elérhetőek vagyunk.

Honnan érkezett az ötlet, hogy létrehozd ezt a startup vállalkozást?

A gondolat egy véletlen folytán jött, egy kutatási anyagon dolgoztam a Morgan Stanley-nél és éppen az étel házhozszállítás piacát vizsgáltam. Európában minden ételrendelő platform kizárólag a lakossági fogyasztókra fókuszált, vállalati megoldással egyikük sem rendelkezett. Mivel nem találtam hasonló megoldást, úgy gondoltam, érdemes belekezdeni.

Már akkor, vagyis 2014-ben látható volt, hogy nem csak az iparagi szereplők, hanem maga a piac is nagymértékben bővül, az aktív felhasználók száma 2010 óta évente min. 50 %-kal nő. Mindezt úgy, hogy az emberek 70 %-a még mindig offline vagy direktben az étteremtől rendel, nem aggregátoron keresztül. A trend mindenesetre nagyon jellegzetes, napról napra egyre többen rendelnek online, platformon keresztül és főleg mobilon. Ez megy most az egész világon, hatalmas mértékű a növekedés. Egyes becslések szerint 2030-ig meg is tízszereződhet a piac.

Pedig már most is óriási cégek vannak.

A lakossági piacra fókuszáló szereplők koncepciója közel azonos, mi pedig már az indulás előkészítésénél tudtuk, hogy muszáj jelentős innovációt nyújtani, ha versenyképesek szeretnénk lenni. A technológia fejlesztése ezért nálunk kiemelt szerepet kap, az ételrendelést a legújabb fintech és HR tech megoldásokkal ötvöztük. Európában senki sem rendelkezik olyan komplex integrált vállalati megoldással, mint amit mi nyújtunk.

Nálunk a felhasználói élmény és a customer support a top prioritás. Missziónk, hogy Európa vezető B2B ételrendelő platformja legyünk.

Mondhatjuk, hogy a koncepció és a nagyvállalati szektorból való kilépés adta magát?

A biztonságos, megszokott környezettől szerettem volna kicsit eltávolodni, mindig is érdekelt, hogy milyen lenne egy vállalkozást indítani. 2016. márciustól foglalkozom 100 %-os energiabedobással a vállalkozás fejlesztésével.

A cégeket mi fogja meg a leginkább, amikor titeket választanak?

A vállalatok számára a legfőbb probléma a választék hiánya, az adminisztráció és a sok áfás számla, ami több esetben papír alapú számlákat jelent – amelyek sok esetben pontatlanok, elvesznek. Az igazán hosszadalmas könyvelési folyamatok és jóváhagyások ezután kezdődnek, a visszatérítésre pedig általában sokat kell várni. Az Ordit-ot használva a dolgozónak nem kell előre kifizetnie a költségeket, egyáltalán nem kell számlát kérnie.

Amit mi nyújtunk, az nem csak megkönnyíti és egyszerűsíti ezt a folyamatot, hanem teljesen megszünteti.

Az Ordit-tal a vállalatoknak nullára csökken az adminisztrációs terhe, nem kell számlákat kérni, nem kell fizetni az egyes rendelésekért, havonta egyetlen elektronikus számlát kapnak, ami integrálható az Expense Management Software-be is.

A költségek kontrollálása mellett a költség allokációját is automatizáltan kezeljük, a havi számlát is olyan felosztásban küldjük, ahogy az az adott vállalatnak kényelmes. A rendelés bármikor leadható és minden az előre beállított szabályok alapján működik.

Nem csak az irodába szállító éttermekből lehet rendelni, hanem külsős helyszíneken is?

Ez az Ordit dineout szolgáltatása, ami arról szól, hogy exkluzív éttermek is megtalálhatóak a platformon. Ha a vállalat egy üzleti ebédre vagy csapatépítőre szeretne asztalt foglalni, akkor ezt külsős helyszínen is megteheti és a keretösszeg ugyanúgy felhasználható. Angliában és Ausztriában pedig az Ordit prepaid kártyával az irodán kívül bármely étteremben tudnak a dolgozók vásárolni.

A szolgáltatásaitokat tervezitek bővíteni?

Olyan plusz szolgáltatást vezetünk be, amelyen keresztül bárhol – a vállalat által meghatározott kategóriáknak megfelelően -, az irodán kívül is felhasználható legyen a keretösszeg és innentől megnyílik az út afelé, hogy ne csak étel, hanem taxi vagy szállás is rendelhető legyen.

A dolgozói juttatások, a dolgozói elégedettség növelése központi helyet foglal el a platform fejlesztésében.

Ennek jegyében partnerségeket kötünk, Angliában például a világ legnagyobb dolgozói kedvezményeket nyújtó oldalával kötöttünk stratégiai partnerséget. Így olyan munkavállalói kedvezmények érhetők el az Ordit felületén, amelyeket kizárólag csak a cégeknek biztosítunk, és sehol máshol nem elérhetőek. Szeptemberre készülünk el az integrációval.

Szendrényi Péter a Startup Campus V4 Global Tour berlini állomásán.

Logisztikai megoldások bevezetésén gondolkodtok?

Az már egy másik dimenzió, jelenleg csak Londonban tartjuk saját hatáskörön belül a kiszállítást, amely real-time követési lehetőséget nyújt számunkra, és a felhasználók számára a futár helyzetére vonatkozóan. Bécsben is hasonló szolgáltatás bevezetésén gondolkozunk, Budapesten éttermi partnereink oldják meg a kiszállítást.

Londonban a piaci környezet és az digitalizáció mértéke, a rendelési gyakoriság és az online rendelés kultúrája sokkal magasabb szinten áll, mint Európában bárhol. Az angliai online étel házhozszállítási piac önmagában akkora, mint Európa többi országáé együttvéve. Ez adódik abból, hogy sokkal több ember rendel online és akik rendelnek, ők is sokkal gyakrabban, mint bárhol máshol.

Magyarországon kritikus tényező az adózás, máshol a cégek adójóváírást vagy kedvezményeket tudnak elérni azzal, hogy ételjuttatást adnak a dolgozóknak, vagy ők rendelnek az irodába. Mi ennek ellenére is tudunk fejlődni, mert megoldásunk nagy értéket nyújt a vállalatoknak, rengeteg időt és pénzt megspórolva. A dolgozói elégedettség és az employer branding Magyarországon is gyorsan fejlődik, amely szintén kedvező számunkra, hiszen az Ordit megoldása az egyik legvonzóbb juttatási forma.

A TrustChain Platform hogyan illeszthető a működésetekbe?  

Rengeteg partnerrel dolgozunk együtt, emiatt nagyon fontos a TrustChain szolgáltatása, amely digitális szerződéskötést tesz lehetővé. Nemzetközi szinten már nem működik, hogy a tradicionális értelemben vett módon, papíron szerződjünk – ez rendkívül lelassítaná az előrehaladást -, de a célpiacok és az ügyfelek szempontjából is nagyon jó az átfedés.

Mi is a digitalizációban, a papírmentes működésben hiszünk – mind üzleti, mind környezetvédelmi szempontból.

Milyen csapattal dolgoztok?

Magyarországon egy értékesítési vezető, több account manager és ügyfélszolgálatos kolléga, valamint IT szakemberek segítik a munkát, de az angol és az osztrák csapat is gyorsan bővül. A nemzetközi terjeszkedés jegyében kaptunk egy 3 millió eurós növekedési befektetést a Euroventures-től. Az a cél, hogy minden lokációban egy 10 fős sales fókuszú csapatot építsünk ki, de a support és az IT marad Magyarországon.