Az Amazon még a bankok előtt szeretné elérni a tizenéveseket

Az Amazon.com-nak rengeteg vásárlója van a millennium generációból, valamint az ő szüleik és a nagyszüleik egy része is a vevőik közé tartozik.

A potenciális ügyfelek egy jelentős csoportja viszont elkerüli a világ legnagyobb internetes kereskedőjét. A mostani tizenévesek, más néven a Z generáció nem rendelkezik még bankszámlával, így, – ha például ruhákat vagy bármi mást szeretnének vásárolni, – hagyományos, fizikai üzletekbe mennek, ahelyett, hogy az Amazonon rendelnék meg azokat. Ez óriási kihívást jelent az Amazon számára.
A 18. életévüket be nem töltött gyerekek általában nem tudnak bankszámlát nyitni szülői beleegyezés nélkül. A középiskolai hallgatók számlái gyakran havi szolgáltatási díjakat és folyószámlahiteleket vonnak maguk után. Van tehát lehetőség arra, hogy az Amazon javítsa a banki élményt.

Az Amazon megbeszéléseket folytatott különböző bankokkal, – köztük a JPMorgan Chase & Co. és a Capital One Financial Corp. – hogy hozzanak létre egy olyan terméket, amely hasonló a folyószámlákhoz. Az Amazon arra törekszik, hogy a számlákat teljesen személyre szabja, különösen azoknak a fiataloknak, akik nem rendelkeznek plasztikkártyával.

“Ha az Amazon jobb banki élményt kínálna a digitálisan hozzáértő fiatalok számára, – akik így néhány kattintással vagy érintéssel megkaphatják, amit akarnak, – régóta rendelkezhetne banki ügyfelekkel” – mondta Eric Marks, a West Monroe Partners pénzügyi tanácsadó vállalat ügyvezető igazgatója.

Az Amazonra csábítja a tizenéveseket Alexa is, az internetes óriás hangfelismerő asszisztense. Az ilyen eszközök népszerűek a tinik körében, akik kényelmes fizetési módot keresnek – mondta Gavin Rosenberg, (Total System Services Inc.)

Nagy részük szívesebben használna hangfelismerő asszisztenst bankolásra a hagyományos bankfiókokkal szemben, illetve akár a banki weboldal vagy applikáció helyett is.

Forrás

Szilágyi Viktória