Az adat alapú médiaköltés ma már Magyarországon is bizonyítottan működik. Fejlődési lehetőség azonban lenne még: a médiavállalkozások jobb és több adat gyűjtésével egyrészt a hirdetőiket segíthetik, másrészt több bevételhez juthatnak. Beszámoló a Media Hungary adatmarketing szekciójának előadásairól.

Az adat minőségétől nagyban függ, hogy mennyi az értéke. A médiaszolgáltatóknál rengeteg adat van: sokkal többet ér, ha tudjuk, hogy milyen autómárka érdekli a felhasználót, mintha csak azt ismerjük, hogy az autók érdeklik. Még jobb, ha tudjuk, hogy családi modellek érdeklik, és konkrét vásárlási szándéka van. Ehhez azonban olyan tartalmak kellenek, amivel lehet ilyen adatokat előállítani, ami nem biztos, hogy az újságíróknak is tetszik. Az már megszokott, hogy vannak olyan cikkek, ami mellett el lehet helyezni reklámokat. A különbség, hogy olyan cikkeket is kell készíteni, ami az adatgyűjtést segítik.

Ehhez megfelelő rovatokat, tageket kell elhelyezni – ez nem újdonság azonban. Ezek az információk segítenek a megfelelő adatbázisok elkészítéséhez – ismertette Berényi Konrád, az onlinemarketing.blog.hu szakértője. Mérhetünk sok mást is: például készítünk egy szavazást egy-egy márkával kapcsolatban. Az olvasott cikkekből azt is ki lehet mutatni, kinek milyen kötődése van egy adott márkához, amire alapozva már lehet kampányokat futtatni.

GDPR, programmatic
Szükség van olyan rendszerekre, amivel az adatokat anonimizálni lehet GDPR-konform módon, és rendszerezni, szegmenseket lehet létrehozni. Erre a programmatic rendszerek megoldását kínálnak, ezek a DMP-be kerülnek be. Ezt az ügynökségek is elérhetik a programmatic szolgáltatóknál. Az adat alapú célzásokra szánt kiadások akár fele is a médiatulajdonoshoz kerülnek.

Teljes cikk