A mobilforradalom feladja a leckét az online kereskedőknek

A mobiltelefon kétségkívül fontos kereskedelmi csatorna már ma is, és csak egyre fontosabb lesz. Ezért tanulmányozta a lengyelországi székhelyű Divante eCommerce Software House azt, hogy a legnagyobb e-kereskedő cégek mennyire készültek fel erre a változásra, mennyire felelnek meg a mobile first megközelítésnek.

2018 végére ott tartunk, hogy a világon két és fél milliárd ember rendelkezik mobiltelefonnal, a technológia terjedése pedig folyamatos és bővül. Az elkövetkező évekre hozzávetőleg évi 200 millió új felhasználót jeleznek előre a kutatások. Ennél is gyorsabb ütemben bővül a mobiltelefonok adta szolgáltatások és lehetőségek kihasználása. Ennek jó mutatója a globális adatforgalom, amely 2018-ban havi átlagban 17 exabyte, vagyis 17 milliárd gigabyte (!), ami felhasználónként csaknem 7 GB/hónap. Miközben a mobiltelefont használók számának növekedése 7% körüli bővülést mutat évente, addig az előrejelzések szerint az adatforgalom 2021-re 49 EB/hónap, azaz a mainak csaknem háromszorosa lesz – írja a kosarertek.hu.

Hasonlóan dinamikus növekedést mutat a mobilplatformokon zajló e-kereskedelem. Az eMarketer számításai szerint 2017-ben 2300 milliárd dollár volt a globális e-kereskedelem aggregált értéke, ami 23,2%-os növekedés volt az előző évhez, 2016-hoz képest. Ezen belül pedig a mobilplatform 58,9%-ot, azaz 1400 milliárd dollárt tett ki. Az előrejelzések szerint 2021-re várhatóan két és félszeresére nő, 3500 milliárd dollár értékű lesz a mobilplatformon folytatott e-kereskedelem, ami az akkori teljes e-kereskedelem értékének csaknem háromnegyedét, 72,9%-át fogja kitenni.

Teljes cikk