A beszélgetőrobotok hozzák el az indiai call center végét

A beszélő robotok és az automatikus üzenetküldési rendszerek már most elkezdték átalakítani a call centerek világát, szakértők szerint pedig a humánerőforrás nagy részét az AI fogja helyettesíteni a jövőben. Ezt a trendet erősíti az indiai Uniphore is, ami mesterséges intelligencia segítségével tenné gyorsabbá és személyre szabottabbá a callcenter-szolgáltatásait – adta hírül a Livemint

A mesterséges intelligencia segítségével a call centerek jóval gyorsabban, jóval hatékonyabb tudnak majd segítséget nyújtani – fotó: pexels

A startup nemrégiben kapott 51 millió dolláros befektetést többek között a March Capital Partnerstől és Chiratee Venturestől, de a korábbi Cisco vezérigazgató, John Chambers nevével fémjelzett JC2 Ventures, az Analog Devices alapítója, Ray Stata és az Infosys társalapító-milliárdosa, Kris Gopalakrishnan is a támogatók közé tartozik. Az új befektetési körnek köszönhetően a cég mindössze egy lépésre van attól, hogy unicornná, azaz 1 milliárd dollár vagy nagyobb értékűre nőjön.

A Uniphore-t Umesh Sachdev és mérnök-csoporttársa, Ravi Saraogi alapították 2008-ban, mostanra pedig már olyan technológiai óriások versenytársai, mint a Google, a Microsoft, az International Business Machines, és persze a számtalan AI-startup is. Ami ezekben a cégekben közös, hogy a 350 milliárd dollár értékű call center piac automatizálásával tennék hatékonyabbá a diszpécserek munkáját, ezzel is csökkentve a kellemetlen ügyféltapasztalatokat.

“A deep tech területén ez most az egyik legnagyobb befektetés, a háttérben számos cég ezen dolgozik” – árulta Sachdev .

Mindez azt jelenti, hamarosan itt lehet a beszélő mesterséges intelligencia korszaka.

A Gartner Inc. idén kiadott előrejelzése szerint 2021-re már a vállalatok mintegy 70 %-a fogja alkalmazni a technológiát.

A digitális segédek könnyen elérhetők lesznek a mobiltelefonok és az üzenetküldő alkalmazásokon keresztül – fotó: pixabay

Becslések szerint csak az Egyesült Államokban kb. 3,9 millió call center dolgozó van, számuk azonban folyamatosan csökken, ahogy a vállalatok implementálják az új technológiákat. “Az emberek szerepe meg fog változni: az egyszerű hívások helyett az lesz a feladatuk, hogy a mesterséges intelligenciának megtanítsák, mi a jó válasz és egy-egy problémát hogyan oldjon meg” – mondta az alapító.

A Uniphore mérnöki és fejlesztői csapatát Indiában az év végéig 200 főre emelik, míg az USA-ban egy 60 fős, Európában az ázsiai csendes-óceáni régióban egy 40 fős csapat fog dolgozni. Ügyfeleik közt szerepel jelenleg a BNP Paribas, a Genpact, az NTT Data Corp., illetve a PNB Metlife.

“Az indiai cégvezetők már nem követik a trendeket, ők diktálják az innováció tempóját”

– mondta a JC2-tól Chambers, magyarázva, miért fektettek be a Uniphore-ba.