2019. 11. 13.



Gabriella Erdei

A kínai e-kereskedelmi óriás már napközben megdöntötte a Singles Day eladási rekordját azzal, hogy helyi idő szerint hétfő délutánra az eladott áruk bruttó értéke meghaladta a tavalyi 213,5 milliárd jüan rekordot (közel 30,5 milliárd dollár) – írja a techstartups. A napot végül 268,4 milliárd jüan (38,4 milliárd dollár) bevétellel zárta.

Az Alibaba kivetítőkön keresztül mutatta az eladásokat.

A nap első 12 órájában a legtöbb, a szárazföldi Kínán kívüli megrendelés Hongkongból, az Egyesült Államokból, Tajvanról, Ausztráliából és Japánból érkezett. 

A Singles Day egy évente megrendezett 24 órás vásárlási esemény Kínában, amelyet hírességekkel harangoznak be néhány órával a kiárusítás kezdete előtt. Az egyedülállóságukra büszke kínai fiatalok a kilencvenes évek eleje óta minden november 11-én megünneplik a szinglik napját. Az eseménynek azért választották ezt a dátumot, mivel az 1-es szám egyedülálló személyre emlékeztet, de a kapcsolatok megünneplésének idõpontjaként is népszerűvé vált: több mint 4000 pár házasodott Pekingben ezen a napon 2011-ben, a napi átlag 700-zal szemben.

Az Alibaba első nagy vevőcsalogató akcióját 2009-ben tartotta, amihez azóta a vetélytársak is csatlakoztak. A JD.com, Kína másik népszerű internetes kiskereskedelmi portálja november 1-től hirdette a kedvezményeit, az akció hétfő reggel 9 óráig 165,8 milliárd jüan (23,7 milliárd dollár) forgalmat produkált.





Source link