Forrás: Digital Hungary
A Digital Hungary beszámolója a legújabb e-kereskedelmi trendekről:
Ma a fizikai boltban történő vásárlások 56 százalékát a webes, e-kereskedelmi, illetve digitális indíttatások motiválják. Az adat az Egyesült Államokra érvényes, de a fejlett nyugati, ázsiai kultúrákra is nagyjából helytálló. E-kereskedelmi trendek: második rész.

Globálisan az összes offline vásárló több mint fele valamilyen digitális hirdetés, hírlevél, márkaépítő kampány, akció, stb. hatására megy be egy fizikailag létező boltba! A teljes e-kereskedelmi csatornán pedig lassan a teljes kiskereskedelem egytizede bonyolódik, és évente még ma is 15-15 százalékponttal nő ez az arány. E szerint szűk egy évtizeden belül már minden, a kereskedelemben elköltött dollármilliárd egynegyede az online csatornán fog lezajlani. Az adatokban az üzemanyag-kereskedelem nincsen benne. Cikksorozatunk első részében többek között arról írtunk, hogy a kereskedelemben – ami lassan elhagyhatja az e- előtagot, mi a legfontosabb.

Ebből az következik, hogy a kereskedők akkor maradnak a víz felszínén, hogyha a vevőiket minden lehetséges csatornán (multi-channel) kiszolgálják, más szóval: letámadják. Tehát a legjobb, legszebb és leginnovatívabb offline áruház sem tud megélni anélkül, hogy ne nyújtaná a legjobban kezelhető, kiválóan átgondolt, gyors és hatékony felhasználói élményt nyújtó webes felületen, sőt, ma már még inkább: mobilos felületen kiválóan, probléma- és fájdalommentesen kiszolgálni. E fenti megállapítások önmagukban a szakmának ismertek, de most összegyűjtjük és pontokba is szedjük a tíz legjellemzőbb trendet az e-kereskedelemben.

Teljes cikk