Moneyou, az ABN Amro digitális banki leányvállalata, elindítja Tikkie mobil fizetési alkalmazását a német piacon. Az alkalmazást és az alapját képező szoftvert közösen fejlesztették ki a müncheni székhelyű FinTecSystems-el. “Ez az intelligens fizetési megoldás azt jelenti, hogy az ügyfelek ingyenesen kaphatnak visszafizetést. Akár egy közösen megvásárolt ajándékot, egy éttermi számlát vagy egy eseményre szóló jegyet fizettek.” – mondja a Moneyou.

A Tikkie-t bárki használhatja, függetlenül attól, hogy melyik bankhoz tartozik. A Tikkie használatával fizetési kérelmet lehet küldeni például a WhatsApp használatával, Facebook Messengeren, QR kód, vagy SMS útján, egy vagy több embernek egyidejűleg. Ezzel időt és energiát takaríthatunk meg, ha például egy tucat embernek kell fizetnie a közös születésnapi ajándékot.”

Az egyes kérelmek aktuális állapotát meg lehet tekinteni az alkalmazás összefoglaló képernyőjén, sőt emlékeztető is küldhető, ha valaki még nem fizetett.

Annak a felhasználónak, aki fizet, nem kell rendelkeznie az applikációval. Egy linket kap a felsorolt csatornák valamelyikén, ami rögtön a saját bankszámlájára vezeti, ahol az utaláshoz szükséges adatok – a kedvezményezett IBAN kódja, az utalás összege és egyéb részletek – automatikusan kitöltődnek. A kifizetéseket közvetlen átutalásként hajtják végre bármely németországi bankszámláról, díjmentesen.

A Tikkie az ABN AMRO által teljesen biztonságos, vagyis az ABN AMRO csak a fizetési kérelmekhez használja az adatokat, kereskedelmi célokra sohasem.

Forrás

Szilágyi Viktória