Több forrásból szivárgott ki az az információ, hogy az angol Curve 500.000 ügyfeléből mindössze 72.000 használja havonta minimum egy alkalommal a fintech startup által szolgáltatott kártyát.
Ez 14%-os ügyfélaktivitás, ami rendkívül alacsony. Kérdés, hogy ez mennyire egy Curve specifikus mutatószám, vagy esetleg a teljes szektor gyengeségére világít rá. Annyi biztos, hogy ahogyan a Curve esetében sem, úgy egyetlen más, hasonló területen működő neobank sem adja ki az akítv ügyfelek számát.
Érdekes lenne látni ezeket az arányokat a Revolut az N26 vagy a Monzo esetében.
A Curvenél tovább növeli az adat fontosságát, hogy tavasszal 200 millió angol font értékeltség mellet 6 milliót vontak be saját ügyfélkörüktől egy crowdfunding kampány keretén belül, ahol csak a teljes ügyfélszámra építő növekedési prognózist láthattuk, az aktív ügyfelek számával kapcsolatos várakozásokról nem esett szó.
Forrás: finextra
Suppan Márton